۱۳۹۷ نفر در حوزه‌های انتخابیه آذربایجان‌غربی پیش ثبت‌نام کرد


۱۳۹۷ نفر در حوزه‌های انتخابیه آذربایجان‌غربی پیش ثبت‌نام کرد آراز خبر- رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: در مهلت قانونی پیش ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، در ۱۰ حوزه انتخابیه استان یک‌هزار و ۳۹۷ نفر ثبت نام کرده اند.

آراز خبر- رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: در مهلت قانونی پیش ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، در ۱۰ حوزه انتخابیه استان یک‌هزار و ۳۹۷ نفر ثبت نام کرده اند.

 رضا ابراهیمی امروز با اشاره به اینکه مرحله پیش ثبت نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز ۱۶ مرداد شروع شده و روز گذشته، ۲۲ مرداد خاتمه یافت، اظهار داشت: در دوره پیشین ۵۳۴ نفر در استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند و امسال شاهد رشد بیش از ۲.۵ برابری هستیم.

وی همچنین با اعلام اینکه از این تعداد ۸۹ درصد داوطلب مرد و ۱۱ درصد داوطلب زن هستند، افزود: ۳۸ درصد ثبت نام کنندگان در استان، ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۴ درصد ۴۰ تا ۵۰ سال، ۲۳ درصد ۵۰ تا ۶۰ سال، چهار درصد ۶۰ تا ۷۰ سال و کمتر از یک درصد ۷۰ تا ۷۵ سال هستند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این دوره و در مرحله پیش ثبت نام، ۵۴۳ نفر در حوزه ارومیه، ۱۴۲ نفر در حوزه خوی و چایپاره، ۱۱۹ نفر در حوزه میاندوآب، چهاربرج و باروق و ۱۱۰ نفر در حوزه انتخابیه شاهین دژ و تکاب و ۱۰۷ نفر در حوزه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران ثبت نام کردند.

ابراهیمی همچنین اضافه کرد: در حوزه سلماس ۹۴ نفر، در حوزه نقده و اشنویه ۸۹ نفر، ۸۰ نفر در حوزه بوکان، ۶۸ نفر در حوزه مهاباد و ۴۵ نفر در حوزه پیرانشهر، سردشت و میرآباد پیش ثبت نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در میان این کسانی که موفق به پیش ثبت نام شدند، یک درصد مشمول ماده ۲۵ (مدیرانی که باید در موعد مقرر از سمت خود استعفا می‌دادند) قانون انتخابات هستند.


تاریخ: 1402/05/23 09:14 ق.ظ | دفعات بازدید: 3393