ARAZKHABAR.IR

۲۰۰۰ مبلغ ماه رمضان به مناطق مختلف آذربایجان غربی اعزام می شود


۲۰۰۰ مبلغ ماه رمضان به مناطق مختلف آذربایجان غربی اعزام می شود آراز خبر- معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از اعزام ۲۰۰۰ مبلغ و مبلغات همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبر داد.

 

حجت الاسلام رحمان خضرلو  در خصوص برنامه‌های این اداره کل در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: بیش از ۲۰۰۰ مبلغ و مبلغات در ایام ماه مبارک رمضان در قالب روحانیون مستقر، پایگاه‌های اجتماعی، مبلغین فصلی و مناسبتی و روحانیون ائمه جماعت به مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و مدارس به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی غبارروبی مساجد در آستانه رمضان، فعال سازی بیش از ۹۵ درصد مساجد استان با برنامه‌های متنوع معنوی و فرهنگی در ایام ماه مبارک از دیگر برنامه این اداره کل در ایام ماه مبارک رمضان است.

برگزاری ۵۰۰ محفل جمع خوانی قرآن کریم در آذربایجان غربی

حجت الاسلام خضرلو از برگزاری و حمایت از ۵۰۰ محفل جمع خوانی قرآن کریم و ۸۰ کرسی تفسیر و تدبری در مساجد محوری استان نیز خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان سنت حسنه افطاری ساده در بیش از ۳۰۰ مسجد و حسینیه در استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۵۰ محفل انس با قرآن ویژه نوجوانان و دانش آموزی در استان افزود: تولید برنامه‌ها و نماهنگ‌ها بومی استانی با موضوع ۳۰ فراز از ۳۰ جز قرآن در ۳۰ روز ماه مبارک، نماهنگ راه بندگی و سرودهای قرآنی و استفاده از ظرفیت مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و امام زادگان در راستای اجرای برنامه قرآنی آیه‌های زندگی به همراه توانمند سازی، حمایت و راهبری از جریانات مردمی گفتمان ساز و مؤسسات فرهنگی و قرآنی از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در آذربایجان غربی

وی با اشاره به برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ رمضان ویژه مبلغین گفتمان ساز، تشکلهای دینی و هیئات مذهبی و توجیه شبکه کنشگران و مؤثران (ائمه جمعه، ائمه جماعات، مبلغین، فعالین فرهنگی و قرآنی استان) گفت: در این ماه اجتماع فعالین و کنشگران فرهنگی، قرآنی و رسانه‌ای در قالب دیدارهای رمضانیه (ضیافت آسمانی) را برگزار می‌کنیم.

حجت الاسلام خضرلو همچنین از برگزاری اجتماع بزرگ روزه اولی‌ها و جشن تکلیف خبر داد و گفت: زمینه‌سازی به منظور استفاده حداکثری از محتوای تبیینی فرازهای منتخب در جزءخوانی‌ها، منابر، جلسات قرآن، جلسات تفسیر، محافل قرآنی از برنامه‌های این اداره کل در ماه مبارک رمضان است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزاری پویش و مسابقات «زندگی با آیه ها»، اجرای برنامه مواسات و کمک مومنانه در هیئات، استفاده از شعار (زندگی با آیه‌های قرآن) در سربرگ‌های نامه‌ها، نصب آیات آیه‌های زندگی در میادین و معابر اصلی، مغازه‌ها، بازار و… و انتشار آیه‌های زندگی در فضای مجازی و کانال‌های مرتبط و توزیع گسترده کارت حفظ در اماکن عمومی همچون ورودی شهرها، پارک‌ها، مدارس (قبل از تعطیلی نوروزی)، بقاع، مساجد و… از برنامه‌های تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام خضرلو توسعه در برگزاری محافل جزءخوانی در اماکن عمومی مثل پارک‌ها و …، تولید محصولات مکتوب و رسانه‌ای مختص زیست بوم و هماهنگی برای توزیع اقلام غذایی تنظیم بازار ویژه هیئات مذهبی، مساجد و ایستگاه‌های صلواتی در ماه مبارک رمضان از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد.

برگزاری پویش و مسابقات «زندگی با آیه ها»

حجت الاسلام خضرلو از اجرای پویش و مسابقات زندگی با آیه‌ها در استان خبر داد و گفت: در این زمینه هماهنگی با مجموعه‌های فرهنگی استان برای فضاسازی شهری بر اساس فرازهای محوری طرح مسطورا در تعامل با پایانه‌های مسافربری، ایستگاه‌های راه آهن، فرودگاه‌ها تاکسیرانی، اتوبوس‌رانی، شهرداری‌ها، صداوسیما و … صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه محور فعالیت‌های رمضان قرآنی طرح ملی مسطورا (زندگی با آیه‌ها) است، گفت: طرح ملی مسطورا، طرح ویژه فرهنگی عملیات ماه رمضان با عنوان زندگی با آیه‌ها است.


برچسب ها:

تاریخ: 1402/12/21 10:05 ب.ظ | دفعات بازدید: 1926 | چاپ


مطالب مشابه dot
آخرین اخبار dot