ARAZKHABAR.IR

۲۰۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی آذربایجان غربی خسارت وارد شد


۲۰۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی آذربایجان غربی خسارت وارد شد آراز خبر- سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی حوادث غیر مترقبه حدود ۲هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارات وارد کرد.

آراز خبر- سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی حوادث غیر مترقبه حدود ۲هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارات وارد کرد.

 عبداله فتح الله زاده در این زمینه افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بر اثر حوادث غیر مترقبه بیش از یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: از مجموع بلای طبیعی شناخته شده در سطح جهان، ۳۳ بلای طبیعی در ایران رخ می‌دهد و از این لحاظ در رتبه چهارم در دنیا قرار دارد که همه ساله از این طریق خسارات قابل توجهی به بخش کشاورزی استان وارد می‌شود.

فتح الله زاده اظهار کرد: پیشگیری و مدیریت بحران قبل از وقوع حوادث غیر مترقبه نقش انکار ناپذیری در کاهش میزان خسارت وارده دارد و در این راستا مشارکت بهره برداران بخش کشاورزی، آموزش و آگاه سازی کشاورزان برای مقابله و نیز کاهش حجم خسارات وارده به این بخش ضروری بوده و از الزامات پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی است

وی، با بیان اینکه استفاده از محصولات سالم باید در بین مردم فرهنگ سازی شود، اضافه کرد: تولید برخی از محصولات استراتژیک باید به صورت پایدار توسعه یابد و از واردات محصولات کشاورزی ازجمله چوب بدون داشتن گواهی بهداشتی ممانعت شود تا خسارت جبران ناپذیری از طریق ورود آفات به بخش کشاورزی در استان وارد نشود.


برچسب ها:

تاریخ: 1402/02/14 03:20 ب.ظ | دفعات بازدید: 3192 | چاپ


مطالب مشابه dot
آخرین اخبار dot