به گزارش آرازخبر، ابراهیم محمدی در گردهمایی کارشناسان و مدیران مدارس شاهد استان اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس فرامین و سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری تدوین و ابلاغ شده است.
وی خاطر نشان کرد: تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سطح مدارس نیازمند تلاش کلیه مدیران و عوامل اجرایی مدرسه است.
محمدی گفت: رسالت سند تحول بنیادین، تحول در روشها، رویه ها و نوع نگاه به تعلیم و تربیت با چشم انداز رساندن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه است.
وی با بیان اینکه خروجی نظام تعلیم و تربیت باید بر مبنای شایستگی های پایه مورد تاکید سند تحول بنیادین حاصل شود؛ ادامه داد: سنجه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کمی نیست بلکه کیفیت ملاک است.
این مقام مسئول بیان کرد: تربیت دانش آموزانی که به ایرانی بودن خود افتخار می کنند و به مبانی اعتقادی و ارزشهای انقلاب اسلامی معتقد هستند، از اهداف اصلی سند تحول بنیادین است.
وی اضافه کرد: حضور پرشور و داوطلبانه دانش آموزان در نماز خانه مدارس یک نماد تربیتی و خروجی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه تحول در فرآیندها نیازمند مدیران تحول گراست؛ گفت: مدیران نظام تعلیم و تربیت باید با بینش تحول گرایانه اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را دنبال کنند.
محمدی، خلاقیت، دوری از روزمرگی، شاداب سازی فضا، نیروی انسانی و محتوای آموزشی، شفافیت در گفتار و انتظارات، توانمند سازی خود به ابزارهای روز، جلب اعتماد با صداقت و برنامه محوری را از ویژگیهای مدیر تحول گرا دانست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اذعان به اینکه اصلاح فرآیند های یادگیری و یاددهی در مدارس تحول آفرین است؛ گفت: مدیر فرآیند مدار به دنبال بهبود مستمر کیفیت با اصلاح فرآیند هاست.
وی خاطر نشان کرد: امروز تنها محل یادگیری مدرسه و تنها یاددهنده معلم و محتوا تنها کتاب نیست بلکه آموزش نامحدود شده است.
محمدی با تاکید بر اینکه مراقبت دانش آموزان از آسیبهای اجتماعی در مدارس شاهد ضروریست؛ افزود: 894دانش آموز طرح شاهد در قریب به 50مدرسه شاهد استان مشغول تحصیل هستند.
این مقام مسئول گفت: رسیدگی به شرایط خاص فرزندان شهید در مدارس شاهد باید در اولویت قرار گیرد و در این خصوص برنامه ای ویژه داشته باشند.