ARAZKHABAR.IR

۱۳۵۱ طرح کشاورزی در آذربایجان غربی اجرا شده است


۱۳۵۱ طرح کشاورزی در آذربایجان غربی اجرا شده است رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اجرای ۱۳۵۱ طرح کشاورزی در استان پرداخت شد.

گروه خبر:به گزارش آراز خبر،رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه بررسی جذب تسهیلات و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان گفت: تاکنون برای اجرای ۱۳۵۱ طرح در بخش‌های مختلف کشاورزی تسهیلاتی بالغ بر ۴۷۲ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است و ۳۴۳ میلیارد تومان نیز در حال پرداخت است.

اکبر کرامتی استان اظهارکرد: از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ تا کنون، ۶۰۳ میلیارد تومان برای بخش‌های مختلف دام و طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی، زنبورعسل، احداث گلخانه ها، طرح‌های آب و خاک، کشت گیاهان دارویی، کلینیک‌های دامپزشکی و گیاهپزشکی و سایر بخش‌های کشاورزی تسهیلات بانکی تخصیص داده شده است که به میزان ۳۵۰۰ میلیارد تومان طرح معرفی شده است.

وی اضافه کرد: از این محل تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده و بقیه تسهیلات در حال پرداخت است.

این مسول ادامه داد: از محل مردمی سازی یارانه‌ها برای ۹۷۱ متقاضی در حوزه دام و طیور نیز به مبلغ ۱۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات یارنه دار در جهت حمایت از واحد‌های دام و طیور به جهت حذف ارز ۴۲۰۰تومانی پرداخت شده است.

کرامتی خاطر نشان کرد: در جهت توسعه مکانیزاسیون نیز مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای خرید تراکتور، کمباین و سایر ادوات کشاورزی پرداخت شده است و تا آخر سال ۱۸۰ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: در حوزه سورت و بسته بندی میوه نیز تعداد ۳۵ واحد با ظرفیت ۱۵۸ هزار تن برای اخذ تسهیلات بانکی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده است.


برچسب ها:

تاریخ: 1401/08/17 08:22 ق.ظ | دفعات بازدید: 4040 | چاپ


مطالب مشابه dot
آخرین اخبار dot