ARAZKHABAR.IR

10429 هکتار سطح بیمه شده اراضی گندم در آذربایجان غربی


10429 هکتار سطح بیمه شده اراضی گندم در آذربایجان غربی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سطح بیمه شده اراضی ۵۷۰ هکتار گندم آبی و ۹ هزار و ۸۵۹ هکتار گندم دیم بوده است.

به گزارش آرازخبر، رسول جلیلی اظهار داشت: سطح ابلاغی کشت گندم در استان برای سال زراعی جاری ۳۷۸ هزار و ۷۵۰ هکتار است که ۸۰ درصد از این حجم ابلاغی کشت شده‌ است.

وی با بیان اینکه ۲۸۹ هزار هکتار از سطح ابلاغی دیم و بقیه آبی است، اظهار داشت: گندم دیم کشت شده شامل ۲۲۲ هزار هکتار بوده که هشت هزار و ۲۰۰ تن بذر اصلاح شده بین زارعان در این کشت توزیع شده‌است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: سطح گندم آبی کشت شده نیز شامل ۶۳ هزار هکتار بوده که چهار هزار و ۳۸۶ تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان متقاضی توزیع شده‌است.

این مسئول اظهارکرد: بذرهای اصلاح شده در کشت آبی شامل حیدری، پیشگام و میهن و در کشت دیم شامل آذری، سرداری، هما، اوحدی و باران است که در ۶ شرکت تولید بذر استان فرآوری شده و در اختیار زارعان قرار داده شده‌است.

جلیلی با بیان اینکه سطح بیمه شده اراضی نیز ۵۷۰ هکتار گندم آبی و ۹ هزار و ۸۵۹ هکتار گندم دیم بوده است، ادامه داد: هیچ بدهی از بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان استان وجود ندارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی درباره کشت پاییزه جو نیز گفت: در زمینه کشت پاییزه جو 8 هزار و ۴۰۰ هکتار زیر کشت جو آبی و ۲۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی آذربایجان‌غربی زیر کشت جو دیم قرار گرفته‌است.

وی با اشاره به توزیع کود و بذر مورد نیاز به صورت یارانه دار بین کشاورزان، گفت: نهاده های لازم بین افراد متقاضی توزیع شده و سموم ضد عفونی شده، دستگاه های کارنده و تسهیلات مورد نیاز نیز به آنان ارائه شده‌است.


برچسب ها: اراضی گندم بیمه

تاریخ: 1398/09/10 11:32 ق.ظ | دفعات بازدید: 3253 | چاپ


مطالب مشابه dot
آخرین اخبار dot