مشکل ما با آمریکا از راه مذاکره حل نمیشود
رهبر انقلاب تاکید کردند: بسیجی در کنار عملگرایی، محصور در عملگرایی نمیشود و آرمانها را فراموش نمیکند.بسیجیان بسیجی اهل اقدام و عمل هستند. البته فراموش کردن آرمانها کار خطرناکی است.
گروه خبر:به گزارش آراز خبر،گزیدهای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار بسیجیان به شرح زیر است:
- بسیج در میدان نظامی درخشید و حضورش در جنگ گرهگشا بود. پشتیبان ارتش و سپاه بود، لکن آزمون بسیج در میدان جنگ آزمون پرشکوهی بود.
- بسیج صرفاً یک سازمان نظامی نیست و جایگاهش رفیعتر و بالاتر است. بسیج یک فرهنگ و گفتمان است، تفکر است. این فرهنگ عبارت است از خدمت بی توقع به اجتماع و کشور.
- فرهنگ بسیجی یعنی تا زانو در گِل فرو برود برای اینکه گِل را از خانوادههای سیل زده پاک کند، خود را در خطر کرونا و مرگ قرار دهد و خطر مرگ را از مردم دور کند. بسیجی بودن یعنی خستگی نشناختن در کمکهای مومنانه.
_ بسیج این ظرفیت را دارد که کشور را قدم به قدم و با گامهای بلند جلو ببرد. بسیج در کشور ما آماده است تا کشور را پیش ببرد. بسیج، فرهنگ خدمت بیتظاهر به مردم است.
- در جهان اسلام هم میلیونها بسیجی داریم. در هر دورهای حضور بسیج نشان میدهد که انقلاب زنده است، به کوری چشم کسانی که از انقلاب برائت میکنند.
- بسیجی اهل اقدام و عمل است. البته بسیجی در کنار عملگرایی، محصور در عملگرایی نمیشود و آرمانها را فراموش نمیکند. فراموش کردن آرمانها کار خطرناکی است.
- اصرار دارم که بسیجی قدر و جایگاه بسیج را بداند. بسیج در جغرافیای سیاسی جهان اسلام جایگاه والایی دارد.
- جبهه استعمار غرب نسبت به منطقه غرب آسیا یا خاورمیانه توجه خاصی دارد، چرا که منطقه مهم است و حرکت چرخهای صنعتی دنیای غرب به عامل نفت که در منطقه ماست، وابسته است.
- به همین دلیل بود که آنان رژیم غاصب صهیونیستی را به عنوان پایگاه خود در منطقه ایجاد کردند تا جنگ و اشغال کنند.
- ایران در منطقه غرب آسیا از همه مهمتر است، چرا که ثروتش از همه این کشورها بیشتر است و آنان روی ایران از دیگر کشورهای منطقه حساستر هستند.
- انقلاب اسلامی در ایران ناگهان همه چُرتهای آنان را پاره کرد و انقلاب اسلامی ضربه مهلکی به سیاستهای استعماری زد. انقلاب آنان را به کنج انزوا راند.
- ما با انقلاب اسلامی هویت وابستگی و آویزان بودن به آمریکا، انگلیس و استعمار را تبدیل به باج ندادن و روی پای خود ایستادن کردیم.
- انقلاب ما دلهای ملتهای همسایه و منطقه را دگرگون کرد. ملت ایران در صحنه است. دشمنان همه کار برای نابودی انقلاب کردند، اما فهمیدند که سخت است که با ایران روبرو شوند.
-بیانیه سال ۶۷ امام، فقط برای بسیجیان دهه ۶۰ نیست؛ همه بسیجیان تا دورههای آینده مخاطب آن هستند
-برکات بسیج، این ابتکار عظیم بهقدری بود که امام در آذر سال ۶۷، یعنی ۹ سال بعد از تشکیل، آن خطابهی والا و شیوا و بلند را در مدح بسیج ایشان صادر کردند. چه اتفاقی در این ۹ سال به دست بسیج در کشور افتاد که امام بزرگوار را آنجور تحت تاثیر قرار داد که آن بیان والا و شیوا و این تعبیرات عجیب را و این ادبیات عجیب را بکار بردند؟
-حالا من چند جمله از آن ادبیات فاخر امام بزرگوار را میگویم که یادتان بیاید امام عزیز ما در این بیانیه در این خطابه در واقع با بسیج مثل یک پدری صحبت کرد که به فرزندان خودش عشق میورزد. این عبارات را من میخوانم: «... بسیج مدرسه عشق، مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که بر گلدسته های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر دادند....»
چه ادبیات فاخری، چه تعبیرات بلندی: «... درخت پرثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق میدهد...»
-بعد امام با آن عظمت که دنیا را تکان داد، تاریخ را تکان داد، میگوید: «من افتخارم این است که بسیجیام... من دست یکایک شما را میبوسم.» واقعا اینها فراموش شدنی نیست. خب، شما مخاطب این بیانید، شما بسیجیان امروز، امام نفرمودند بسیجی دهه ۶۰؛ شما، بسیجیان بعد از شما، تا دورههای آینده، همه مخاطب این امام میگوید من دست شماها را می بوسم.
- ظرفیت کشور در دوران حکومتهای طاغوتی سرکوب میشد، یا بیگانهها نمیگذاشتند یا خود حکومتها فاسد بودند. شیخ محمد خیابانی و محمدتقیخان پسیان هم بسیجی بودند.
-بسیج عنصر معنوی را در هر فعالیتی برجسته میکند. دانشمند برجسته مرکز رویان وقتی به یک پیشرفتی دست پیدا میکند سجده شکر میکند. این را مرحوم کاظمی آشتیانی جلوی خود آن دانشمند به من گفت.
-دلاوران رزمآور لبنان را هر جور توانستید کمک کردید شما به فلسطینیان هم کمک کردید باز هم میکنید باز هم کمکشان میکنیم؛ میدان رزم چنین میدانی است، فقط میدان چهار اغتشاشگر خیابان نیست البته این معنایش این نیست که از این اغتشاشگران صرف نظر کنیم، نه. هر اغتشاشگری و هر تروریستی باید مجازات شود و در این تردیدی نیست. اما میدان فقط این میدان نیست. میدان خیلی وسیعتر از اینهاست، خیلی عمیقتر از اینهاست، شما وسط این میدان ایستادهاید.
-من اصرار دارم که بسیجی قدر بسیج را بداند، جایگاه بسیج را بشناسد، فلسفه حضور بسیج را بداند.
- بسیجیبودن فرهنگ مجاهدان گمنام است. فرهنگ مجاهدان بیتوقع و خطرپذیری است، نترسیدن است، خدمتگزاری است برای همه، برای کشور، از خود برای دیگران مایه گذاشتن است.
-بسیجی بودن یعنی مظلوم شدن برای اینکه مظلوم را رهایی ببخشد. دیدید در این قضایای اخیر بسیجیهای مظلوم خودشان مظلوم واقع شدند، برای اینکه نگذارند ملت، مظلومِ یک مشت اغتشاشگر غافل یا جاهل یا مزدور بشود. خودشان مظلوم واقع میشوند، برای اینکه جلوی ظلم دیگران را بگیرند.
-در جغرافیایی سیاسی دنیای اسلام بسیج جایگاه برجستهای دارد
-غربیها رژیم غاصب صهیونیستی را بعنوان پایگاه اروپا و غرب در منطقه قرار دادند برای اینکه بتوانند مسلط بر منطقه باشند.
-آمریکا در دوران پهلوی به بهانه کمک به ایران طمع کرد. بعد جای پایشان را محکم کردند، دیگران را کنار زدند و خودشان را مسلط کردند بر ایران.
-امروز جوانانی که امام(ره) و دوران انقلاب را ندیدهاند انقلابی و بسیجی هستند.
- بسیجی دهه شصتی و دهه هشتادی و دهه نودی تفاوتی ندارند. شما دهه هشتادی و دهه هفتادی و ... هستید؛ جوانان نورس هستید؛ نه امام را دیدهاید نه دوران انقلاب را دیدهاید نه دوران دفاع مقدس را دیدهاید، اما همان روحیهی جوان تو میدان جنگ در شما هم هست. دههی شصت و نود و هشتاد ندارد؛ این حرفهای انقطاع نسلی و از این چیزهایی که میگویند، اینها حرفهای روشنفکری در گعدههای روشنفکرانه است؛ واقعیتها غیر از این است. امروز بسیج، همان بسیج دهه شصت است.
-انقلاب اسلامی، هویت وابستگی را به هویت استقلال تبدیل کرد.
-دشمن امتداد و عمق راهبردی انقلاب را فهمیده است.
-امروز، هم کشور ظرفیت دارد که بسیجی تربیت کند و رویشهای نوبهنو را در بسیج به وجود بیاورد. بسیج هم این ظرفیت را دارد که کشور را قدمبهقدم با گامهای بلند جلو ببرد.
-این ظرفیت تازه به وجود نیامده، در دوران حکومت های طاغوتی، همین روحیه بسیج پروری ورود در میدان، نترسیدن، با دشمن سینه به سینه شدن در دوران گذشته هم بود. منتها یا بیگانه ها مسلط بر کشور بودند و سرکوب میکردند، یا خود حکومت ها فاسد بودند.
-حالا نمونه هایی از سابقه روحیه بسیجی را من اینجا یادداشت کردم:
در تبریز؛ شیخ محمد خیابانی است، او یک بسیجی است، قیام میکند، حرکت میکند بعد هم شهید میشود.
در مشهد؛ محمدتقیخان پسیان.
در رشت؛ میرزا کوچکخان جنگلی.
در اصفهان؛ آقا نجفی و حاجآقا نورالله؛
در شیراز؛ آسد عبدالحسین لاری و بعضی دیگر از بزرگان علما، شیخ جعفر محلاتی
در بوشهر؛ رئیسعلی دلواری.
و در جاهای دیگر هم همینطور، زیاد است دیگر.
اغلب، شرح حال اینها را شماها نمیدانید متأسفانه؛ باید کتاب زیاد بخوانید؛ باید شرح حال اینها را بفهمید، بدانید.
-غالباً اینها یا سرکوب شدند یا کمک نشدند یا دولتها برایشان مانع ایجاد کردند. این روحیهی بسیجی وجود داشته اما در دوران انقلاب همین ظرفیت افزایش پیدا کرد به خاطر اینکه انقلاب روحیهی ضد استکباری و ضد استبدادی مردم را تقویت کرد.
-یک عدهای ادعای فهم سیاسی میکنند اما تحلیلهایشان در روزنامه و فضای مجازی واقعاً انسان را متأسف میکند. میگویند برای اینکه بتوانید این اغتشاشها را تمام کنید باید مشکلتان را با آمریکا حل کنید؟!
-مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمیکند. کدام ایرانی با غیرتی حاضر است به آمریکا باج دهد؟
-اگر حاضرید که از تمام خطوط قرمز خود عبور کنید آن وقت آمریکا دیگر با شما کاری ندارد مانند دوران پهلوی.
-صدای رعد آسای ملت امسال در ۱۳ آبان شنیده شد.
-به کوری چشم دشمن، حضور بسیج نشان میدهد انقلاب زنده است. ایران بعد از انقلاب هویت جدید پیدا کرد. هویت استقلال و روی پای خود ایستادن و باج ندادن را پیدا کرد. انقلاب ما مثل بوی گل است کسی نمیتواند جلوی آن را بگیرد.
-امام بسیج را شجره طیبه دانستند. خصوصیت شجره طیبه این است، که در هر دوره ای، ثمرات شیرین خود، نتایج خودش رو بروز میدهد.
- در هر دوره ای حضور بسیج، زنده بودن انقلاب را نشان میدهد، نشان میدهد انقلاب زنده است، به کوری چشم آنهایی که از کلمه انقلاب وحشت میکنند، ناراحت میشوند؛ دوست ندارند اسم انقلاب آورده بشود؛ از انقلاب ابراز بیزاری میکنند، برائت میکنند اما وجود بسیج نشان میدهد انقلاب زنده است، انقلاب نوزاست، پدیدآورنده است.
-دیروز بچه های تیم ملی چشم ما رو روشن کردند؛انشاءالله خدا چشمشان را روشن کند...
تاریخ:
1401/09/05 10:31 ق.ظ
|
دفعات بازدید: 7611 |
چاپ